Bli kund hos ett miljöcertifierat kredithanteringsföretag

Som företagare är det avgörande att hantera ditt kassaflöde för att säkerställa lönsamhet och tillväxt. När företag inte får betalt i tid är det ett tecken på dålig ekonomisk förvaltning. Det är också ett tecken på att mer kan göras för att minska klimatpåverkan eftersom det krävs extra resurser att skicka påminnelser. Det är därför viktigt för både ekonomin och klimatet att se till att alla kunder betalar i tid. Risken är annars att det både sänker ditt företag och belastar klimatet onödigt mycket.

Ta hjälp av Europas ledande kredithanteringsföretag

Den goda nyheten är att det finns flera enkla lösningar som minskar antalet försenade och uteblivna betalningar. Många företag vänder sig till moderna kredithanteringsföretag för att få hjälp med betalnings- och faktureringstjänster, inkasso och kreditinformation. Titta bara på Intrum som är Europas marknadsledande kredithanteringsföretag med 100 års erfarenhet och närvaro i 24 länder. Det bästa av allt är att Intrum är miljöcertifierade och stödjer olika insatser för att minska klimatpåverkan. Denna miljöcertifiering, som består av ISO 9001 och ISO 14001, kontrolleras regelbundet av en opartisk aktör. Med andra ord kan du slå två flugor i en smäll genom att bli kund hos Intrum!

Några saker du kan göra själv för att minska antalet missade betalningar är:

  • Ange betalningsvillkoren i förväg – En vanlig anledning till att kunder inte betalar i tid är helt enkelt för att de inte förstod betalningsvillkoren. Genom att vara tydlig med vilka villkor och kostnader som gäller ökar du chanserna för att kunderna betalar i tid. Att vara tydlig har också fördelen att bygga upp förtroendet mellan ditt företag och kunden.
  • Undersök branschen – Ett tips är att undersöka din bransch och se hur förekommande det är med missade betalningar. Anpassa dina betalningslösningar och villkor därefter.
  • Erbjud automatisk betalning – Fakturor som skickas ut kan lätt missas eller glömmas bort av kunden. Ibland händer saker i kundens omgivning som inte kan kontrolleras, som till exempel ett elavbrott eller ett försenat flyg som gör att kunden inte kan betala. Ett automatiskt faktureringssystem undviker denna typ av händelser och säkerställer att betalningen blir gjord i tid.
  • Erbjud olika betalningslösningar – Ibland är den betalningslösning som du erbjuder en kund inte den bästa. Genom att erbjuda fler alternativ uppmuntrar du kunderna att betala och få dem nöjda.

Även om ovanstående kan hjälpa dig kommer du ha stor nytta av att överlåta inkasso och kravhantering till proffsen. Intrum jobbar dagligen med att kontakta kunder och komma överens om en betalningslösning. Dessutom har Intrum den juridiska och tekniska kompetensen för att övertyga kunder att vara samarbetsvilliga och inte undvika betalningar. Du är i trygga händer hos Intrum och kan fokusera på din kärnverksamhet medan betalningarna bara kommer in!